Hos Midtjysk Flyveskole får du nemlig, foruden konstant opdaterede teorimaterialer (vi opdaterer HELE TIDEN), adgang til flyveskolens e-learnings program med masser af videoer, opgaver med respons og prøveforberedende materialer foruden du til alle kurser har mulighed for at følge holdundervisningen, præcis som det passer dig.
- og så må du endda være lige så længe om at gennemføre kurset, som du har lyst til - ja, faktisk flere år, hvis det passer dig bedst.
Når du skoler pratisk flyvning hos Midtjysk Flyveskole, betaler du ikke for praktisk flyvning, men kun for briefing, debriefing og kørsel i forbindelse med den praktiske flyvning.
Herunder kan du se priser på de ydelser, Midtjysk Flyveskole tilbyder. Kan også hentes som pdf-fil her. Som det ses, kan et flyvecertifikat strikkes sammen på mange måder - gør du dig andre tanker end det her beskrevne, er du velkommen til at kontakte flyveskolen, så finder vi sammen den bedste løsning.
Har du et nuværende certifikat, som du ønsker at konvertere eller opgradere - eller ønsker du bare at blive up-to-date i et enkelt eller to fag - kan du se her se, hvad dine muligheder er, samt hvad det vil koste dig. I prislisten kan du desuden se, hvad prøver mm hos SLV (Statens LuftfartsVæsen) koster (cirkapriser) samt andre omkostninger, der kan blive aktuelle for erhvervelse af privatflyvercertifikat.
Har du lyst til at prøve flyveskolens DistanceLearning, skal du klikke her og vælge "PPL-intro".
Prisliste pr 15/8 2021
PPL(A/UL)/LAPL(A)-teori - 8 fag (radio tager du særskilt - se længere nede)
DistanceLearning og aftenundervisning Teorikursus, som giver adgang til vores omfattende DistanceLearning-materialer (med online-adgang til interaktiv i-bog (kan tegnes og gøres notater i), videoer, online-spørgsmål med responssvar, opgaver og prøvesæt ) samt desuden ret til at deltage på alle vores aftenhold-moduler i teori til PPL(A/UL) og LAPL. |
2900 kr |
Kommunikation (som også er en del af BEG eller N-beg-radiokursus)
DistanceLearning og aftenundervisning Kommunikationsfaget er obligatorisk til en hel PPL-A-teori. I Midtjysk Flyveskole er det en naturlig del af BEG-/N-BEG-radiocertifikatet. Kurset her henvender sig til dem, der skal have en hel PPL-A-teori, men som i forvejen har et gyldigt radiocertifikat |
500 kr |
PPL(H) teori - 4 fag (resten er som til PPL(A))
DistanceLearning og aftenundervisning Teorikursus, som giver adgang til vores omfattende DistanceLearning-materialer (med online-adgang til interaktiv i-bog (kan tegnes og gøres notater i), videoer, online-spørgsmål med responssvar, opgaver og prøvesæt ) samt desuden ret til at deltage på alle vores aftenhold-moduler i teori til PPL(H). Kurset bygger ovenpå PPL(A), dvs. PPL(A)-stoffet forudsættes kendt. PPL(H) kan læses parallelt med PPL(A). |
2400 kr |
Enroute IFR
DistanceLearning og aftenundervisning Teorikursus, som læses som en blanding af holdundervisning eller DistanceLearning. Der er holdundervisning ca. 1 gang pr måned. Prisen er pr fag incl. spørgsmålsbank men excl. teoribøger. |
800 kr |
Radiokursus N-BEG (dansk) - mindstekravet til PPL-certifikatet
DistanceLearning og aftenundervisning Teorikursus, som giver adgang til vores omfattende DistanceLearning-materialer (med online-adgang til interaktiv i-bog (kan tegnes og gøres notater i), videoer, online-spørgsmål med responssvar, opgaver og prøvesæt ), mulighed for fraselogi via Skype og ret til at deltage på alle vores aftenhold-moduler i teori til N-BEG. |
1900 kr |
Radiokursus BEG (engelsk) -
DistanceLearning og aftenundervisning Teorikursus, som giver adgang til vores omfattende DistanceLearning-materialer (med online-adgang til interaktiv i-bog (kan tegnes og gøres notater i), videoer, online-spørgsmål med responssvar, opgaver og prøvesæt ), mulighed for fraselogi via Skype og ret til at deltage på alle vores aftenhold-moduler i teori til BEG. |
2900 kr |
Radiokursus BEG (engelsk) - du er i forvejen indehaver af N-BEG-certifikatet
DistanceLearning og aftenundervisning Teorikursus, som giver adgang til vores omfattende DistanceLearning-materialer (med online-adgang til interaktiv i-bog (kan tegnes og gøres notater i), videoer, online-spørgsmål med responssvar, opgaver og prøvesæt ), mulighed for fraselogi via Skype og ret til at deltage på alle vores aftenhold-moduler i teori til BEG. |
2400 kr |
Radiokursus GEN - skal du have til E-IR
DistanceLearning og aftenundervisning Teorikursus, som giver adgang til vores omfattende DistanceLearning-materialer (med online-adgang til interaktiv i-bog (kan tegnes og gøres notater i), videoer, online-spørgsmål med responssvar, opgaver og prøvesæt ), mulighed for fraselogi via Skype og ret til at deltage på alle vores aftenhold-moduler i teori til GEN. |
2900 kr |
Radiokursus GEN - du er i forvejen indehaver af BEG-certifikatet
DistanceLearning og aftenundervisning Teorikursus, som giver adgang til vores omfattende DistanceLearning-materialer (med online-adgang til interaktiv i-bog (kan tegnes og gøres notater i), videoer, online-spørgsmål med responssvar, opgaver og prøvesæt ), mulighed for fraselogi via Skype og ret til at deltage på alle vores aftenhold-moduler i teori til GEN. |
1900 kr |
Sprogtest |
500 kr |
PPL(A)/(UL)/(H)/LAPL(A) - antal fag |
i-bog, videoer + spørgsmålsbank |
i-bog og videoer |
Spørgsmålsbank |
||
1 fag |
800 kr |
450 kr |
450 kr |
||
2 fag |
1250 kr |
700 kr |
700 kr |
||
3 fag |
1650 kr |
900 kr |
900 kr |
||
4 fag |
2050 kr |
1100 kr |
1100 kr |
||
5 fag |
2400 kr |
1250 kr |
1250 kr |
||
6-8 fag (hel PPL(A)) |
2900 kr |
1500 kr |
1500 kr |
||
3 fag: SPL/LAPL(S) m/TMG til LAPL(A) |
1500 kr |
|
|
||
4 fag: SPL/LAPL(S) m/TMG til PPL(A)
eller UL til PPL(A) hvis ikke i forvejen PPL(A)-teori |
1850 kr |
|
Radio - dele af kursus |
i-bog + videoer |
Spørgsmålsbank |
Spørgsmålsbank
|
To-vejs-kommunikation |
To-vejs-kom.
|
N-beg |
300 kr |
300 kr |
500 kr |
1450 kr |
1650 kr |
BEG |
300 kr |
300 kr |
500 kr |
2450 kr |
2650 kr |
Pilotgrej (til flyveplanlægning) |
se længere nede |
*Praktisk Skoling LAPL (incl. instruktør og flyleje) v/30 timers flyvning |
fra ca. 38.500 kr |
**Praktisk Skoling LAPL (incl. instruktør) v/30 timers flyvning |
13.500 kr |
*Praktisk skoling PPL(A) (incl. instruktør og flyleje) v/45 timers flyvning |
fra ca. 57.500 kr |
**Praktisk skoling PPL(A) (instruktør) v/45 timers flyvning |
20.250 kr |
VFR-Nat incl. teori, materialer, instruktør praktisk skoling (max 5 timer) |
2900 kr |
VFR-Nat teori, incl. teoriundervisning, de viste slides fra teoriundervisningen, adgang til spørgsmålene "VFR-nat test" på Classmarker, teoriprøvebevis |
700 kr |
Materialer, administration og papirarbejde ifb. med start praktisk flyvning |
950 kr |
Vedligeholdelse af PPL(A)-certifikat for medlemmer af Midtjysk Flyveklub
Vedligeholdelse af PPL(A)-certifikat - øvrige |
200 kr
|
Indstilling til PC:
udløb under 3 mdr. (incl. adm. og papirarbejde) gennem ATO (over 3 mdr) (incl. adm. og papirarbejde + evt. kopier) |
|
Omskoling - afhængig af type mm |
se prisliste her eller spørg efter pris |
Ud over ovennævnte omkostninger er der faste omkostninger til prøver og til udstedelse af dels radiocertifikat dels det afsluttende flyvecertifikat:
Trafikstyrelsen prøvegebyr - PPL(A)/(UL)-teori - 9 stk i alt - pr prøve |
700 kr |
Trafikstyrelsen udstedelsesgebyr - N-BEG / BEG-radiocertifikat pr stk ca. |
960 kr |
DMU prøvegebyr + kørsel praktisk flyvning prøve ca. |
1500 kr |
Tilstedeværelsesgebyr instruktør - prøve praktisk flyvning |
500 kr |
Trafikstyrelsen udstedelsesgebyr PPL(A)-certifikat ca. |
665 kr |
Lægeundersøgelse - anslået |
1500 kr |
Personligt pilotgrej 3 dele (+ porto)
(sælges også enkeltvis - se herunder) |
950 kr |
Computer |
590 kr |
Plotter |
130 kr |
ICAO-kort Danmark - skolekort |
250 kr |
De tre ovennævnte: Computer, plotter og ICAO-kort Danmark |
950 kr |
Logbog |
150 kr |
Priser pr 15/8 2021.
For alle vore kurser gælder, at har du først betalt for kurset, kan du efterfølgende, uden beregning, tage dig den tid du behøver til kurset. Det betyder bl.a. at du kan være flere år om at komme gennem et kursus, og skulle du ikke bestå alle teorifag i første forsøg, så kommer du gratis med på næste hold, hvis du ønsker det. Du er også altid velkommen på et hold, hvis du synes, din teori er blevet lidt rusten, eller du blot trænger til lidt flyver-samvær.
.